آخرین اخبار
کد مطلب: 80749
صحبت با آنجلا و جينجر ؟ يا صحبت با يک هکر!
آيا مي‌دانستيد گربه‌هاي معروف سخن‌گو شما را مي‌بينند و از اطلاعاتتان استفاده مي‌کنند؟
تاریخ انتشار : 1393/06/30 20:11:11
نمایش : 7152
قطعا اگر دنبال اپليکشين‌هاي سرگرمي بوده‌ايد، با سري اپليکيشن‌هاي Talking آشنا هستيد. اپليکشن‌هايي که واقعا زيبا هستند و مي‌توانند اوقات فراغت شما را به خوبي پر کنند. اما انگار اين سرگرمي خطر ساز شده است.

به گزارش سلام لردگان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ با شروع سال 2014 شايعاتي در رابطه با ناامن بود اپلکيشن‌هاي Talking Angela و Talking Ginger به گوش رسيد تا اينکه دقت و نظر کاربران شک و دلهره را در دل همه انداخت. همراه ما باشيد تا ببينيم که قضيه از چه قرار است.

 

کنجکاوي کاربران هميشه باعث کشف مسائل بسيار جالبي بوده است. اما اين بار مسئله زيادي جالب است. بياييد نگاهي به چشمان حال حاضر آنجلا و جينجر بيندازيم. ابندا چشم آنجلا براي اين کار وارد اپلکيشن Talking Angela شويد و از صفحه اسکرين شاتي بگيريد و بعد بر روي چشم آنجلا زوم کنيد. ما براي اينکه بهتر متوجه شويد تصويري واضح‌تر برايتان ايجاد کرديم. نتيجه تصوير زير است.
 

همان طور که مشاهده مي‌کنيد يک اتاق. يک اتاقي که هيچ شخصي در آن نيست. در قسمت آبي چشم او نيز سايه‌اي مشاهده مي شود که هويت آن معلوم نيست. بعد از اين موضوع آرشيوهايي در اينترنت و شبکه‌هاي مجازي در رابطه با اين چشم منتشر شد که جعلي يا واقعي بودن آن‌ها فقط نيازمند دقت شما مي‌باشد. از جمله اين تصاوير مي‌توانيد به تصوير زير اشاره کرد که تاريخچه‌اي از تصاوير درون چشم آنجلا به نمايش مي‌گذارد که در بعضي از آن‌ها شاهد مردي در آن هستيم.
 

البته فقط اين نيست به تصوير زير نيز نگاهي بيندازيد. همان طور که مي‌بينيد دو پسر در چشم آنجلا ديده مي‌شوند که تشخيص درستي يا جعلي بودن آن را بر عهده خود شما مي‌گذاريم. هزاران نوع تصوير در اين رابطه وجود دارد که شما مي‌توانيد با جستجوي عبارت Talking Angela eye در موتورهاي جستجو يا شبکه‌هاي اجتماعي آن‌ها را مشاهده کنيد. حال بياييد از چشم آنجلا کمي دور شويم. اگر اين موضوع را در نظر نگيريم بياييد نگاهي به گفتگوهاي اين هکر از زبان آنجلا بيندازيم.
 

به خاطر بعضي از کلمات زشت اين تصوير معذرت مي‌خواهيم. در هر بار آنجلا يا همان هکر جواب‌هايي جالب به شخص مي‌دهد مثلا به شخصي که انگشت خود را بر روي وب‌کم نگه داشته است مي‌گويد "من مي‌دانم که تو داري دوربين را مي‌پوشاني. انگشتت را جا به جا کن تا صورت زيبايت را ببينم". اين يکي از نمونه جواب‌هاي آنجلا است. وي در حين صحبت‌هايش هکر بودن خود را انکار مي‌کند.

اما منشا اين صحبت‌ها چيست؟ گفته مي‌شود مدت‌ها پيش شخصي اين بازي را هک کرده است و به وسيله آن براي بعضي از افراد که آنلاين هستند از زبان آنجلا پيام مي‌دهد. خب اين موضوع تا الان مشکلي ندارد اما اينجاست که همه چيز ناراحت کننده مي‌شود. اخبار نشان مي‌دهند که يک پسر بچه هفت ساله بعد از نصب اين بازي به طور ناگهاني ناپديد شده است و دو پسر نيز کشته شده‌اند.

 
دليل آن را نيز تقريبا مي‌شود حدس زد. آن هم اين است که احتمالا هکر از کاربر سوالاتي پرسيده و کاربر نيز جواب آن را به هکر داده است براي مثال آدرس خانه، مدرسه و يا... البته اين موضوع محدود به Talking Angela نمي‌شود. بياييد نگاهي به چشم Ginger در بازي Talking Ginger بيندازيم. اگر دقيق تر نگاه کنيد در چشم او يک سر سفيد مي‌بينيد که عده زيادي مي‌گويند اين نشانه همان هکر است.
 

تصوير دوم اين مطلب و دو تصوير بالايي هر دو از محيط بازي گرفته شده‌اند و کاملا رسمي هستند. بقيه تصاويري که مشاهده مي‌کنيد را نيز در موتورهاي جستجو و شبکه‌هاي اجتماعي به دست آورديم که اطميناني به صحت آن‌ها نداريم. اما نکته اينجاست اگر اين بازي اينقدر خطرناک است چرا از روي فروشگاه‌هايي مانند گوگل پلي و اپ استور پاک نمي‌شود؟ چرا اقدامي عليه آن صورت نمي‌گيرد؟ هيچ چيز معلوم نيست، ولي پيشنهاد ما به شما اين است که خود و اطلاعاتتان را فداي سرگرمي‌تان نکنيد و اگر اين بازي را بر روي دستگاهتان داريد، به سرعت آن را پاک کرده و ديگر به سمت آن نرويد.
 
 • نظر شما
 
آيا واقعا هکري در کار است؟ چه دليلي دارد او اثراتي از خود در بازي قرار دهد؟ منتظر شنيدن نظرات شما هستيم.

* با همکاري ترنجي
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس